Header Ads

The Toffees mahu Koeman di Goodison Park

Difahamkan, pemegang saham terbesar Everton, Farhad Moshiri bersedia menyediakan bajet 100 juta pound untuk memikat Koeman. - Foto


PENGURUS Southampton Ronald Koeman menjadi calon utama untuk mengisi jawatan pengendali di Everton yang ditinggalkan Roberto Martinez selepas dipecat.

Martinez menerima perkhabaran tersebut selepas Everton melalui aksi hambar musim ini dan proses pencarian jurulatih baru telah pun bermula.

Koeman merupakan calon utama namun pasukan The Merseyside itu harus meyakinkan pengendali dari Belanda itu untuk meninggalkan St. Mary.

Difahamkan, pemegang saham terbesar Everton, Farhad Moshiri bersedia menyediakan bajet 100 juta pound untuk memikat Koeman.

Southampton ketika ini berada di kedudukan ke-7 liga dan bakal melayakkan diri ke pusingan kelayakan Liga Europa.

Musim ini Koeman memimpin anak buahnya mencatat 17 kemenangan, 9 seri dan 11 tewas setakat ini.

Koeman juga dilihat sebagai calon sesuai untuk menjadi jurulatih Barcelona pada masa akan datang sekaligus menjadikan harapan Everton untuk melihat pengurus berusia 53 tahun itu bertambah sukar.
Sesiapa pun yang bakal menjadi pengendali baru di Goodison Park, tugas utama yang bakal menanti adalah memastikan bintang utama seperi Romelu Lukaku dan Ross Barkley kekal bersama pasukan itu musim depan.

Pada masa sama, Frank de Boer turut menyuarakan hasrat berminat mengambil alih pasukan itu selepas meletak jawatan selaku pengendali Ajax Amsterdam.

No comments

Powered by Blogger.