Header Ads

Kisah Separuh Hidup Ku

1.Kawan ku selalu mengeluh dengan menyatakan :

Dia sentiasa kesepian, keseorangan kerana tiada teman,

2.Dia sering mengulang :

Dimasa dia sakit tiada siapa yang peduli, bak kata pepatah “ jari luka sembuh sendiri”

Dimasa dia sedih, tiada siapa yang kisah

Dimasa ditimpa kesusahan tiada siapa yang membantu, dia mengharungi semua itu seorang diri dan dengan ketabahan hatinya.

Hemmm.. ini semua berlaku dalam hidup ku dulu...

tetapi bila ku merenung sejenak adakah kita keseorangan, adakah kita sudah lupa bahawa kita sentiasa di lihat, diperhatikan, dilindungi, disayangi... Oleh siapa?? Hanya dia yang maha pemurah lagi maha mengasihani..

bagi ku sekarang ku sedar,

aku sentiasa dilindungi oleh allah, kenapa aku berani berkata begitu?? Kerana aku sentisa selamat dan tenteram..

aku sentiasa disayangi oleh allah, ini adalah kerana aku bersyukur aku dilahirkan sebagai orang islam, tiada cacat cela..

ketika ku sakit aku tahu allah sentiasa berada disamping ku.. dan aku membantah sama sekali dengan dengan pepatah “jari luka sembuh sendri”... jika difikir betul ke dapat sembuh dengan sendiri??? Kalau allah tidak menghendakinya maka dia tidak akan sembuh!!!....

dan aku sedar sekarang :

Ya Allah, banyak nya dalam hidup ku ini tidak mengigati mu, dan tidak bersukur..

Moral the of story kisah ku : janganlah kita sentiasa merasa diri ini, kesepian tiada teman kerana Allah Sentiasa Disamping mu....

nukilan asal oleh :

No comments

Powered by Blogger.